مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 00:302023-08-28اقتصادي

فارس من| چرا مهندسان بیکارند؟


«در کشور شاهد مهندسان بیکار و دانشگاه هایی هستیم که برای فرار از صندلی خالی بی محابا دانشجو می پذیرند و به فکر آینده شغلی آن ها نیستند»، این ها بخشی از درد دل یک جوان مهندس بیکار است.

-  گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ پای درد دل فارغ التحصیلان رشته مهندسی که می نشینی از میزان ظرفیت های این رشته در دانشگاه ها گلایه دارند می گویند: در کشور شاهد مهندسان بیکار و صندلی های خالی در دانشگاه ها هستیم که بی محابا دانشجو می پذیرند و به به فکر آینده شغلی آن ها نیستند.

 برخی کاربران سامانه فارس من نیز با ثبت پویشی خواستار   مدیریت پذیرش دانشجو در رشته مهندسی   شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند: چند سالی است که بازار کار رشته های مهندسی بسیار بد و نابسامان است و جامعه از فارغ التحصیلان بیکار رشته های مهندسی اشباع شده (برخی از آن ها با مدرک ارشد مهندسی برای گذران زندگی به ناچار در تاکسی اینترنتی مشغول شده اند و .

!) اما در کمال تعجب مشاهده می شود در 2 سال گذشته ظرفیت رشته های مهندسی (لیسانس و ارشد) مخصوصا مهندسی صنایع که اینجانب تحصیل کرده ام، نه تنها کاهش نیافته بلکه در بسیاری از دانشگاه های دولتی حتی 2 برابر شده است.

با توجه به وضعیت اسف بار بازار کار رشته های مهندسی و مخصوصا مهندسی صنایع تقاضا می شود در ابتدا رشته های مهندسی از پیام نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| چرا مهندسان بیکارند؟

فارس من| چرا مهندسان بیکارند؟